Wednesday, March 4, 2009

Gawat .. antara untung dan rugi

Suku pertama 2009 bakal berakhir dan senario ekonominya agak kurang memberansangkan bagi sesetengah orang namun bagi group adik2 yang berani ini .. pasti ada hikmahnya.
saya gemar menggunakan gelaran ini kerana bukan semua orang mempunyai semangat seperti mereka.

Mereka ini sangat bijak mengatur langkah dan memanipulasi keadaan semasa sehingga berjaya menukar status gawat kepada keadaan yang menguntungkan.

Biarpun mampu beroleh keuntungan namun semangat bekerja dan mencari 'job' tanpa mengira penat itu boleh dianggap berbaloi dengan apa yang telah diusahakan.

Salute saya pada jiwa muda ini yang cekap mengintai peluang dan pada masa yang sama turut memberi khidmat nasihat percuma dan secara terbuka.

Keupayaan kita bergantung juga kepada keadaan semasa kita. Jika dah hutang keliling pinggang, bapak semangat pun yang datang tak akan merubah apa-apa. So apa jua tindakan yang ingin diambil perlu mengukur dibadan sendiri. :)

6 comments:

Anonymous said...

tak semua keadaan tu bawa rugi, others may gain from this ressession. It's up to that people to take this as what - opportunity or nothing.

-lama tak wat komen. hi .. kak

Adiana said...

Yeah, you're right. Different people have different views on this matter. Extra guts may be needed to make such moves, those who don't like challenges in lives may think this as nothing.

Well Dik, tepuk dada tanya selera.

Anonymous said...

Cam best jer projek adik2 ni. Ko dah join diaorang ke wat invest? Service OK tak?

faridz aswadi said...

terima kasih.. bertambah semangat saya buat kerja bila ada orang yang turut memberi kata perangsang..

Anonymous said...

check email ko... minat gila ni, bnyk yang aku nak tau.

Adiana said...

Lily- cntact je adik2 ni, diorang ni pakar. Control sikit tahap excited tu....

Faris- bg promo kat mmber2 akak yg keje gomen ni. nak wat pinjaman xde hal. nak tunggu smpai suku ke3 kot....keep up dik!!