Saturday, May 12, 2007

Bila kita semakin 'kerdil' ...


Semakin berpeluang kita mendalami sesuatu ilmu, semakin kerdil dan kecil rasanya diri. Itu yang saya rasa setiap kali saya mendapat ilmu baru. Semakin semarak juga semangat dalam diri agar ilmu dapat dipenuhi dan ditimba agar ia menjadi berguna dalam hidup. Jika boleh selagi diizin waktu dan keadaan saya ingin berada terus digelanggang ilmu ini dan bertarung selagi mampu.
Teringat pada pesan Bos saya.. jika ada peluang yang lalu didepan kita, kita harus mengambil peluang kerana kadang kala peluang yang ada itu hanya datang sekali. Saya pasti ingat pesan ini agar saya sentiasa 'alert' setiap kali peluang ini datang dan harapnya lorong peluang di depan saya akan terus terbuka .. sehingga di akhir kerjaya saya. Insyaallah ...

No comments: