Wednesday, December 2, 2009

Balik kampung..

Saya :
Seperti biasa, cuti akhir tahun yang panjang ini akan dimulai dengan menghabiskan tugasan-tugasan sekolah yang berbaki.
Sebaik mungkin, saya cuba menghabiskan setiap tugasan sebelum cuti bermula.. motifnya jelas : usah ganggu saya!!
Bukan kerana saya tidak mahu berada di sekolah tetapi jarak sekolah dan kampung yang jauh tidak akan memungkinkan saya untuk berulang alik menyelesaikan tugas tertunggak. Jika boleh saya tidak mahu nama saya disebut-sebut tetapi andai saya berhutang dengan orang pasti nama saya akan disebut.

Kami :
Perjalanan balik kampung kali ini akan bermula dengan pendakian ke Cameron Highland melalui Tapah. Walau asalnya kami ingin membawa atuk aka abahku namun nyata .. ajakan kami tidak berhasil. Puas dipujuk dan ditanya oleh kami dan senjata-senjata sulit kami (termasuk si bongsu Afis) namun jawapannya tetap sama. Afis siap mengajak atuk balik ke Penang kerana dia begitu concern bagaimana atuk bila tinggal sendirian..
Doakan semoga perjalanan dan segala urusan kami dipermudahkan ..

No comments: