Monday, September 20, 2010

Kembalilah semula sicomel saya ..

Setelah hampir beberapa minggu kami diuji, hari ini saya sudah mampu menulis. Maaf kepada teman-teman yang berusaha bertanya keadaan dan situasi itu tapi saya hanya mampu menjawab dengan air mata.
Apa situasinya itu hingga respond saya sedemikian rupa?
Anak saudara perempuan ini memang rapat dengan saya mungkin kerana sewaktu kecilnya dia yang paling kerap saya tukar lampinnya dan melayannya.
Hari ini, diusia 21 tahun .. dia terlantar di hospital kerana serangan dari penyakit ini ~Guillain-Barre Syndrome~ Kami tak pernah tahu tentang ini .. tidak pernah pun mendengar sesiapa yang mengalaminya tetapi hari ini segalanya berubah. Kami belajar apa yang patut kami tahu, kami cuba memahami sebaiknya apa yang perlu kami fahami.

Moga kak long cepat sembuh dan cepat juga dibuli oleh sikecik Kimi. Hari ini, keadaan kak long di ICU sangat baik berbanding semalam. Bantuan pernafasan (intubation) juga sudah mula dikurangkan dari 70% ke 50%. Mukanya lebih merah dan segar, mampu respond dengan anggukan dan gelengan bila kita bertanya.




2 comments:

Anonymous said...

Zana...sedih baca bila ada ahli keluarga yg sakit...lebih2 lagi kat ICU.....sudah ketentuan perjalanan hidup...apapun tawakal dan bersabar...doa kami dari sini...- haslimah-

Adiana said...

TQ Has.. kami tak putus-putus berdoa biar dia kembali seperti biasa ..