Wednesday, October 20, 2010

Saya kehilangan nikmat...

Sudah hampir seminggu saya kehilangan nikmat itu.
Kerap juga berlaku sebelum ini, zaman sebelum saya belum dioperasi.

Banyak yang saya hilang akibat kehilangan yang satu ini..
Saya hilang semangat untuk bercerita
Saya hilang mood untuk memarahi
Saya hilang rasa untuk bersosial dengan rakan
Saya hilang peluang untuk melawat sicomel anak saudara di wad ICU
Saya hilang....

Banyak juga yang saya dapat buat berbanding sebelum...
Saya lebih banyak tersenyum dan mengangguk sebagai tanda menghargai
Saya banyak mendengar
Saya banyak membaca
Saya banyak melihat dan berfikir untuk cuba memberi respon..
Saya banyak ...

Hari ke7 ini dengan nikmat suara yang baru sedikit dikembalikan kepada saya.
Saya bersyukur kerana saya diberi peluang ... bermuhasabah diri
mungkin sebelum ini mulut dan suara telah banyak berbuat perkara kurang baik.
mungkin mulut dan suara terlalu lantang melontar idea dan teguran.
mungkin mulut dan suara ini kurang berbuat kebaikkan dan lupa mengingat padaNya..

Batuk dan Demam yang silih berganti
Rindu pada ayaq ais ...
Rindu pada makanan pedas ...
Banyaknya yang saya rindu ..

No comments: